Haberler

AT&T’nin One America News Network’ün en büyük destekçisi olduğu iddia ediliyor

AT&T'nin One America News Network'ün en büyük destekçisi olduğu iddia ediliyor

Bir Reuters raporuna göre, AT&T’nin yanlış haberleri yaydığı için sık sık eleştirilen sağcı bir yayın kuruluşu olan One America News Network’ün (OAN) oluşturulmasında önemli bir rol oynadığı iddia ediliyor. Reuters, mahkeme belgelerine ve diğer kaynaklara dayanarak, telekom devinin yöneticilerinin OAN yaratıcısı Robert Herring Sr.’ye Fox News’in yanında yer alabilecek ve daha liberal kanalları dengeleyebilecek muhafazakar bir çıkış istediklerini söylediklerini anlatıyor.

Herring’in 2019 tarihli bir mahkeme ifadesinde “Bize muhafazakar bir ağ istediklerini söylediler” dediği bildirildi. “Bunu söylediklerinde, hemen işe koyuldum ve bir tane inşa ettim.”

Reuters’in hikayesi, AT&T’ye karşı bir OAN şikayeti ve tarafından OAN’a karşı açılan bir misilleme davası da dahil olmak üzere, şirketlerin çalkantılı yasal geçmişindeki kayıtlara dayanıyor. eski bir yapımcı. AT&T’nin Reuters’e yaptığı açıklamalarda itiraz ettiği rapor, iki şirket arasındaki basit bir taşıma sözleşmesinin ötesine geçen yakın bir ilişkiyi detaylandırıyor.

OAN birden fazla kablo hizmeti tarafından taşınıyor olsa da, bir şirket muhasebecisi geçen yıl ifade verdi. AT&T, Herring Networks’ün gelirinin yüzde 90’ını sağlıyordu. Kanal, o zamanki AT&T yan kuruluşu DirecTV ile yaptığı taşıma anlaşmasını kaybederse, bir OAN avukatı mahkemeye “şirket yarın iflas ederdi” dedi.

Bir OAN avukatı AT&T olmadan “şirket kapanacaktı” dedi.

The Verge’e yaptığı açıklamada AT&T, raporlara itiraz etti. “DirecTV, müşterilerine siyasi yelpazede bakış açıları sunan, ancak kanallardaki programlamayı dikte etmeyen veya kontrol etmeyen birçok haber kanalı da dahil olmak üzere çok çeşitli programlar sunuyor. Aksi takdirde herhangi bir öneri yanlıştır,” dedi bir sözcü.

AT&T, çevrimiçi U-verse platformu için başlangıçta OAN’ı – Herring’in o zamanlar mücadele eden lüks kanalı WealthTV ile birlikte – aldı. Bildirildiğine göre şirkette yüzde 5 hisse almak için hiçbir zaman tamamlanmayan bir teklifte bulundu ve AT&T 2014 yılında DirecTV’yi satın almayı planladığını açıkladığında, OAN mahkeme ifadesi, AT&T yöneticisi Aaron Slator’un yardım karşılığında ağı DirecTV’ye koymayı teklif ettiğini iddia ediyor. hükümet düzenleyicilerine lobi yapıyor.

Herrings’in, birleşmeyi görüşmek üzere Federal İletişim Komisyonu yetkilileriyle bir araya geldiği ve ayrıca haberlerde AT&T’ye “olumlu bir ışık tutmayı” teklif ettiği iddia ediliyor. (AT&T, Reuters’e ve mahkemeye böyle bir teklifte bulunmadığını söyledi ve çoğunluk hissesini elinde tutmasına rağmen DirecTV’yi bu yılın başlarında kapattı.) OAN daha sonra telekom şirketine iddia edilen anlaşmayı bozduğu için dava açtı ve bir anlaşmanın ardından AT&T ekledi. OAN, DirecTV programına eklendi.

OAN, eski Başkan Donald Trump’ın onayını kazanması nedeniyle 2017’de yaygın ilgi gördü. Ancak geçtiğimiz yıl boyunca, oy makinesi şirketi Dominion’dan bir karalama davası açan iddialar da dahil olmak üzere, COVID-19 ve 2020 başkanlık seçimleri hakkında yanlış bilgileri teşvik etmesiyle daha iyi bilinir hale geldi. YouTube gibi çevrimiçi platformlar, YouTube’un 2020’nin sonlarında kısaca yaptığı gibi, OAN’ın içeriğini şeytanlaştırma veya kaldırma baskısıyla karşı karşıya kaldı. AT&T, OAN’ın büyümesini desteklemede çok daha büyük bir rol oynamış olsa da, şimdiye kadar daha az kamuoyu incelemesiyle karşı karşıya kaldı.

Click to comment

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Popüler Gönderiler

To Top